Returnerar
På
Rätt till avbeställning
Våra produkter omfattas av 14 dagars ångerrätt. Vänligen kontakta vår kundtjänst för vägledning om hur du returnerar produkten på rätt sätt.
Returnering
När du har meddelat oss att du vill ångra ditt köp har du 14 dagar på dig att skicka tillbaka varan till oss.
Du måste själv betala för retur av paketet och du är ansvarig om skada uppstår under transporten.
Vissa försändelser kan inte returneras med vanlig post. Detta gäller: Soffor, fåtöljer och marmorbord.
Kostnaden för att returnera dessa varor förväntas kosta högst: 1500,- DKK i Danmark.
Varans skick när du lämnar tillbaka den
Om varan har förlorat i värde på grund av att du har använt den på ett annat sätt än vad som var nödvändigt för att fastställa varans art, egenskaper och funktion, kan du bara få tillbaka en del av köpeskillingen. Hur mycket du kan få tillbaka beror på varans kommersiella värde, och i vissa fall kan det innebära att du bara kan få tillbaka fraktkostnaderna.
Vi rekommenderar att du returnerar varan i dess originalförpackning.
Om originalförpackningen saknas kan detta eventuellt leda till en värdeminskning av varan.
Återbetalning av köpesumman
Om du ångrar ditt köp får du pengarna tillbaka. Om föremålet är värdeminskat drar vi av det belopp som du är skyldig att betala.
Vi återbetalar alla betalningar som vi mottagit från dig, inklusive leveranskostnader (med undantag för extra leveranskostnader i de fall du har valt en annan leveransmetod än den billigaste standardleveransmetoden som vi erbjuder), inom 14 dagar från den dag då vi har mottagit ditt meddelande om uppsägning.
Vi återbetalar pengarna med samma betalningsmetod som du använde vid köpet, om vi inte har kommit överens om något annat.
Vi kan hålla inne betalningen tills vi har fått varan, såvida du inte skickar oss bevis på att du har returnerat den.
Varan skickas till:
Kohaven 27
5300 Kerteminde
Vi tar endast emot paket som skickas direkt till adressen.
Du kan även häva köpet genom att meddela oss detta och lämna det personligen på ovanstående adress. Kohaven 27, 5300 Kerteminde. Observera att detta måste avtalas med oss i förväg.
Återvinning av defekta eller skadade varor
Vi gör vårt bästa för att leverera produkter av högsta kvalitet, men om du får en vara som är defekt eller skadad, kontaktar du vår kundtjänst så snart som möjligt. Vi rekommenderar att du skickar ett e-postmeddelande till customer@magelig.com med följande information:
- Ordernummer: Så att vi snabbt kan hitta din order i vårt system.
- Beskrivning av problemet: En detaljerad förklaring av vad som är fel med produkten.
- Bilder: Bifoga bilder på det skadade föremålet, förpackningen och fraktsedeln på kartongen.
Ju mer information vi får, desto snabbare kan vi hjälpa dig med en lösning. Vi hanterar ditt ärende snabbt och håller dig uppdaterad under hela processen.
Returer och förpackningar
För att säkerställa att varan returneras på ett säkert sätt, förpacka den i originalförpackningen som skyddar produkten under transport.
Om vi ordnar hämtning eller byte av en defekt vara, kommer hämtningen att ske på samma sätt som din beställning levererades. För mer information om hämtning och lämning, se vår leveranssida.
När får du pengarna tillbaka för din retur?
Returprocessen kan ta upp till 14 dagar innan du kan se din återbetalning på ditt konto. Här följer en översikt över processen:
- Dag 0: Returpaketet levereras av dig.
- Dag 1-4: Returpaketet anländer till distributörens sorteringsdepå och är på väg till oss.
- Dag 5-8: Returpaketet anländer till vårt lager och behandlas.
- Dag 9-12: Återbetalningen kommer att behandlas och returkvittot skickas via e-post.
Det tar vanligtvis mellan 2-5 arbetsdagar innan beloppet syns på ditt konto. I extremt sällsynta fall kan det ta upp till 10 arbetsdagar, beroende på betalningsmetod och din bank.
Är din beställning en gåva?
Om du köper en gåva kan du notera detta i kassan för att få en förlängd avbeställningstid. Vi kommer att se till att mottagaren har gott om tid att byta ut varan om det behövs.
Kontakta oss
Har du frågor om returer eller reklamationer? Vår kundtjänst är redo att hjälpa dig. Skicka ett e-postmeddelande till oss på customer@magelig.com eller se vårt FAQ-avsnitt för svar på de vanligaste frågorna.
Vi är här för att se till att din upplevelse med