Klagomål

Vi prioriterar din nöjdhet - så hanterar du ett klagomål

Magelig är det viktigt för oss att du är helt nöjd med de produkter du får från oss. Vi är fast beslutna att leverera handgjorda möbler av högsta kvalitet, men i den osannolika händelsen att du får en vara som är defekt eller felaktig, finns vi här för att hjälpa dig snabbt och effektivt.

Hur man skickar in en reklamation

Om du behöver göra en reklamation, vänligen kontakta vår kundtjänst på customer@magelig.com. För att vi ska kunna behandla ditt klagomål så snabbt som möjligt behöver vi följande information:

  • Beställningsnummer: Detta hjälper oss att hitta din beställning i vårt system.
  • Beskrivning av problemet/felet: Förklara kortfattat och exakt vad som är fel med produkten. Ju mer detaljerad din beskrivning är, desto bättre kan vi bedöma situationen.
  • Bilder på produkten, förpackningen och fraktsedeln: Vi ber om bilder eftersom de hjälper oss att förstå skadan eller felet bättre och kan användas i dialog med våra leverantörer eller fraktbolag. Kom ihåg att ta bilder av produkten från flera vinklar, liksom av förpackningen och fraktsedeln som följde med varan.

Hur vi hjälper dig vidare

När vi har mottagit ditt klagomål med nödvändig information kommer vi omedelbart att påbörja handläggningen av ditt ärende. Vårt mål är att hitta en lösning så snabbt som möjligt, oavsett om det är en reparation, ett byte eller en återbetalning. Vi kommer att hålla dig uppdaterad under hela processen så att du vet vad som händer och när du kan förvänta dig en lösning.

Viktig information om returer

Alla varor som ska returneras som en del av en reklamation måste skickas tillbaka till oss i gott skick. Det är viktigt att produkten packas ordentligt för att undvika ytterligare skador under transporten. Du kan antingen använda originalförpackningen eller en likvärdig som du själv köper. Om vi ordnar med upphämtning eller byte av varan sker detta på samma sätt som vid den ursprungliga leveransen.

För mer information om vår returpolicy och villkor, vänligen besök vår retursida.


Reklamationsret

När du handlar hos oss som konsument gäller reglerna i den danska köplagen.
Detta innebär att du har 24 månaders garanti.

Om ditt klagomål är berättigat innebär det att du antingen kan få produkten reparerad, utbytt, återbetald eller prisavdrag, beroende på den specifika situationen.

 

Du måste reklamera inom "skälig tid" efter att du har upptäckt felet. Om du reklamerar inom två månader från det att felet upptäcktes, kommer reklamationen alltid att vara i rätt tid.

 
Om reklamationen är befogad återbetalar vi dina (rimliga) fraktkostnader. Varan ska alltid returneras i korrekt emballage. Kom ihåg att få ett avsändningskvitto så att vi kan återbetala dina fraktkostnader.  

 

 

Sändning till:

Magelig.dk

Kohaven 27

5300 Kerteminde

 

Vi tar endast emot paket som skickas direkt till adressen.

När du returnerar varan, vänligen inkludera en detaljerad beskrivning av problemet. 

 

 

Rätt till klagomål
Om du som konsument vill klaga på ditt köp ska du kontakta customer@magelig.com Hvis om vi inte lyckas hitta en lösning kan du skicka ett klagomål till Nævnenes Hus, Toldboden 2, 8800 Viborg via Klageportalen för Nævnenes Hus.

 

För att kunna klaga måste varan eller tjänsten som du vill klaga på ha kostat minst 1.110 kr. och maximalt 100.000 kr. Det finns en avgift för att få klagomålet behandlat.

När du handlar i en e-märkt webbshop kan du kostnadsfritt få ditt ärende behandlat av e-märket - oavsett belopp. Läs mer här.

 

Om du bor i ett annat EU-land än Danmark kan du klaga till Europeiska kommissionens online-portal för klagomål här - http://ec.europa.eu/odr